Recenze(mini) - Megamysl

2. března 2011 v 21:20 | Toren |  Recenze
Vím, vím ... dlouho sem tady nebyl ale prostě není vůbec čas :D dnes však přináším nějaké menší omluvy... tady je první z nich - menší recenze na Megamind, jenž sem viděl již v prosinci 2010!

Studio Dreamworks je mé hned druhé nejoblíbenější animované studio vůbec. První jsou samozřejmě Pixaři, kterým dodatečně gratuluji k Oscarovi za Toy Story 3 !!! Dreamworks je ošem velmi silný konkurent Pixaráků jak kvalitativně tak finančně ... a když se rozhodli po hitech jako Shrek, Madagaskar, Kung-fa Panda či Jak vycvičit draka omrknout žánr superhrdinský - byl sem rozhodně natěšenej :D jenže pak se začali měnit dabéři a první obrázky mě nechali hrozivě chladným ... pak přišel mdlý teaser a průměrný trailer ... bál jsem se hodně ... bál jsem se, že to dopadne jako moje nejmíň oblíbený kousek studia - Pan včelka. Tak jak se to nakonec vyvedlo?

Naštěstí to není takový hrůza :D ba dokonce je to nadprůměrný snímek, který v sobě má víc, než by se na první pohled čekalo. O příběhu tu nebudu nijak mluvit, všichni si to můžete najít kdekoliv jinde :D Nicméně jsem až překvapen jak se film soustředí spíše na starší diváky nežli na mladší usmrkance :) za to rozhodně palec nahoru! :)
Animace je samozřejmě na vysoké úrovni a netřeba ji hodnotit, i když by se dala pořád o něco zlepšit :). Dabéři propůjčili svým postavám charakteristickou mimiku a zajisté je mnohdy poznáte. Mluvím především o Bradu Pittovi :) Ale i Megamysl v podání Willa Ferrela je svému dabérovi hodně podobná. Zkrátka ... je na co se dívat. Ať už se ve filmu kecá nebo bitkuje ... dobře se na to kouká. Určitě by neuškodilo aby si režisér střihnul i nějaký hraný film neboť akční sekvence(byť jich není tolik, kolik bych si přál) se nesmírně povedli a je tam spousta nápadů :)

Hudba odvádí svůj standartní výkon i když musím říct, že zrovna tady mě mile překvapili pecky například od AC DC a podobně :D Zimmer se zkrátka opět vyřádil :) i přesto, že hudba není vůbec neznámá ...
Humor je překvspivě dávkován po skromnu ale vůbec to nevadilo ... film je i tak dostatečně zajímavý a myslím, že až na pár trošku slabších scének nebude nudit. Největší komickou vložkou je samozřejmě Megamyslův poskok - rybka v mechanicky upraveném těle a akvárku :D

No, prostě je to určitě nadprůměrná podívaná ... nicméně - není to dobré natolik, abych uvítal další díl ( který se ale stejně nebude zřejmě konat ). Přirovnal bych to k Monstra vs. Vetřelci(2009) jenž na mě zapůsobili podobně jako Megamysl :) Troška humora, standartní příběh, pár nápadů a finiš, který budete očekávat ( ale v trošku jiném smyslu :D ) takže určitě se na to někdy mrknite, ztráta času to určitě není :)

MEGAMYSL - 70%