Recenze - Scott Pilgrim vs. the World

9. února 2011 v 20:52 |  Recenze
Tak, jak jsem slíbil je tu další recenze ( stále na film z roku 2010) a to na geekovnu Scott Pilgrim :). Brzy se můžete těšit na "dodělávku" minulého roku a to recenzi na Megamysl, Paranormal Activity 2 a Tron:Legacy ...

SP

Scott Pilgrim ...
Scott Pilgrim vs the World ...
Scott Pilgrim vs the World vs the seven evil ex-boyfriend!

Dámy a pánové ... pokud nejste Geek, tenhle film vás nechá chladným ... protože tenhle snímek je splněný sen všech Geekovských snů! Tenhle film je totální ale totální Geekovina!
A slovo Geek se v téhle recenzi objeví fakt dost často :D
Přejdu k věci ... snímek je na motivy komiksu, stejně jako Kick-Ass ovšem Scott je v mnoha ohledech dost odlišný. A film je odlišný tisíckrát víc! Hlavní HERO je Scott Pilgrim(mladý, pohledný, muzikálně nadaný, balič žen :D) který potká jednoho dne Ramonu ... a ta mu změní celý jeho život, protože aby s ní mohl být, musí porazit její sedm hříchů ... ex-přítelů! A tady vám musí bejt jasné, že je film jedna totální magořina!
SP
Ale sakra dobrá! Režisér Edgar Wright dokázal zcela nemožné a za "pouhých" 60 milionů vytvořil dílo, které vypadá tak na 150 milionů. Co scéna, to originalita. Co scéna to parádní efekt. Co souboj - to nepředstavitelně adrenalinová jízda. Prostě ... nemám slov. Mega nálož vtipů, mega nálož akce, efektů, nepředstavitelných výjevů, tvůrčí svobody a originality. Celý film vypadá jako přímo vystřihnutý z nějakého komiksu a tempo je vskutko vražedné!! :D
Každá scénka má něco do sebe ... každá postava má neuvěřitelně charakterové prvky a každý okamžik si budete muset pouštět víckrát po sobě aby jste všechnu tu fantasii pochytili :). Ano, Scott je ten typ filmu kdy se na první shlédnutí neskutečne bavíte, a na další shlédnutí si všímáte spousty detailů, které vám na poprvé unikli. A že jich je hromada!!
SP
Já prostě nevím jak tohle sepsat, protože Scott je něco zcela nového, jakoby to vypadlo z Marsu a chtělo aby jsme to chápali. Je to boží, je to napínavý, je to FANBOYS movie jako prase! Kdo má rád mangu, komiksy, seriály, anime. pc games, scifi a fantasy tak bude jako v ráji, protože tohle je naprostá pecka!. Když přijde na řadu souboj - tak jen držíte hubu na dlani neboť tak perfektně natočené sekvence jsem už dlouhou dobu neviděl ... naprosto epické. Jak už mlácení z klony, mečování světelnýma mečama, ruční nakládačky, kytarové duely nebo jízda na skatebordu ... všechno je naprosto parádně natočeno a vše má neuvěřitelnou šťávu. Prostě si pustíte film a čumíte s otevřenou tlamou až do finálních titulků ... naprosto ojedinělý zážitek ... tohle je prostě EPICKÉ!

Hudba je naprosto perektní, řízlá metalem, popem, chorálama i klidnou vybrnkávačkou ... herci jsou perfektní ( Michael Cera se pro tu roli naprosto zrodil ) scény jsou coolervoucí a jak už jsem tisíckrát předtím psal - všechno je naprosto originální. Už od první sekundy kdy vyjede logo Universalu v podobě staré gamesky z 80 let ... prostě naprosto perfektní práce!!!!!
Samozřejmě jistě chápete, že jsem přesně ten typ člověka co, je tzv Geek jako prase ... takže proto jsem z toho tak nadšený ale i tak si myslím, že to stojí za zkoušku ... řezal jsem se smíchy z kámošy jako dlouho už ne ... paráda!
SP
Velkým problémem tohohle filmu je pak právě to rychlé tempo, kdy to člověka nenechá ani vydechnout a slabší druhá polovina filmu ... také je to příběhově hrozná pi*ovina, ale tady mi to nevadilo. Je to přehlídka rulézní a špičkové akce plné geekovin a nehorázně povedených vtípků. Prostě odvaz ROKU!
Nicméně ... podobně laděný Kick-Ass se mi líbil víc vlastně právě proto,že byl víc osobní a dokázal jsem se s tím víc sžít. Mělo to srdce ...
Scott je ve finále prostě "jen" jedna velká počítačová hra plná efektů, odkazů a vtípků.... přesto dávám jako Kick-Ass plnej počet! :)

SCOTT PILGRIM VS. THE WORLD - 100%