Recenze - Na doraz

13. ledna 2011 v 21:50 |  Recenze
Doháním recenze filmů z roku 2010! První na řadě je komedie Due Date ... zítra snad na Harryho :) ( pozdě ale přece :D )

DD
Loňský Hangover alias česky Pařba ve vegas byla kapitulovaná do ohromného balíku, nabídla nekorektní film se spousty vulgarismu, ale velmi chytré a dobře postavené srandy. Také vyšvihla režiséra Todda Philipse do režisérské ligy a hlavního sidekicka Zacha Galifanakise zase do herecké. A ještě před tím, než si střihnou druhý díl, nachystali nám novou road-movie: Na doraz (Due Date). Povedlo se zopakovat, dnes již legendární pařbu?

Robert Downey Jr. je jedna z nejpopulárnějších hvězd v Hollywoodu. Stejný status má jen málo hvězd, protože jít do kina na jméno, je dnes skoro pasé. Robert ovšem díky svému charismu jak v Iron manovi tak v Sherlockovi dokázal, že jej diváci milují. Obsadit jej do komedie tak byla sázka na jistotu, stejně tak jako Zacha, který ze zmiňované Pařby mezi lidmi způsobil největší aplaus. Tak proč je nedat dohromady, že?
DD
Peter (Robert) je vysoce postavený manažer, kterého brzy čeká rodičovství. Má tři dny na to, aby se dostal ke své těhotné ženě a byl u jejího porodu. Stane se však nečekané. V letadle narazí na vousatého, tlustého chlapíka, který už na první pohled není v pořádku. Ethan (Zach) je Peterovým naprostým opakem. A právě díky němu, bude Peter z letadla před odletem vyhozen a dostane zákaz létání. Co teď? Jako naschvál se před Peterem zastaví s autem Ethan (a na druhé sedačce jeho pes Sonny) a nabídne mu, že jej do Atlanty odveze. Peter nemá jinou možnost a bez dokladů a peněz tak nastoupí na jízdu svého života.
DD
Co se spustí potom… je neuvěřitelné. Ze začátku má film docela lehké tempo, vtípky jen občas způsobí úsměv, ale jakmile se ti dva dají dohromady - vypukne ultimátní řezba smíchu. Od první chvíle co jdou vyzvednout drogy, přes zastávku u benzínky, po vtipno-smutné výstupy na záchodě, přes tátu v plechovce od kávy až po plivání na psa, zfetování a ujížďku před policií… všechno je naprosto skvěle vyváženo a člověk nemá šanci se nadechnout. Osobně jsem se smál snad každou třetí scénu a to je dost co říct. Ano, je tam spousta vtípků, které hraničí s brutalitou (udeření mladého kluka) přes občasné nechutnosti (masturbace v autě) ale nějakým, neuvěřitelným způsobem to všechno funguje. Je to k nevíře ale pro mě osobně se tohle naprosto povedlo! Není to sice tak úplně skvělé jako Pařba ale i tak, je to neskutečná zábava.
DD
Řekl bych, že letos rozhodně komedie roku. Zach i Robert se úžasně doplňují, cítíte jejich pocity, chápete proč to dělají a jen se tomu smějete. Krásně jde vidět jak je Peter totálně alergický na všechno co Ethan udělá či řekne. Ta nenávist, které v něm dřímá je prostě herecky dokonale ztvárněná. Robert opět ukázal, že je Pan Herec a Zach zase, že škatulka komediantů-prasat mu jde nejlíp. Ti dva jsou tahouni všeho a jde to znát. Hudba je vložena velmi efetkně a určitě žádné scéně neubližuje, stejně tak jako občasné až skoro smutné scény. Ty docela fungují a když se vám nezdají, tak je herci okamžitě nahradí srandou.

Verdikt: Někdy se sice až moc tlačí na pilu a některé pasáže jsou dost přehnané (obzvlášť havárka auta) ale i tak se jedná o komediální pecku, které se nebojím dát plné hodnocení. Pokud bude dvojka Pařby aspoň takhle dobrá, bude to paráda!

Due Date - 100%