Recenze - Počátek

4. září 2010 v 12:48 |  Recenze
Tak sice hodně opožděne( v kině jsem byl na Počátku už v srpnu) ale přesto :) Nakonec jsem recenzi na Počátek nějakým způsobem sepsal :) a jak jinak než chválihodně :) Jinak, můžete se těšit ještě snad v blízké době na recenzi filmu Salt a Expendables ....
po
Inception neboli Počátek...
Film Christophera Nolana...
Režiséra Temného rytíře, Dokonalého Triku a Mementa ... co víc dodat?
Dokázal Chris natočit další epos, na který dlouho nezapomeneme? Odpověd je předem jasná - ANO! :D

Příběh je docela chaotický a pokud jste viděli trailer tak vám mohu s klidným srdcem říct, že vám řekl úplný kulový:D. Dobře - ve zkratce jde o to, že skupinka lidí se dokáže napojit do vašich snů, měnit je, brát vám z nich vaše tajné informace a vkládat naoplátku ty své. Uspí vás, vlezou vám do hlavy a vy vůbec nemáte tušení co se děje a jestli to je jen sen nebo skutečnost. Ono totiž ... existují architekti, kteří dokáží vytvořit vlastní strukturu snu, něco jako level, kde se vaše plány budou odehrávat. Nemluvím o tom, že dokáží udělat sen ve snu a že všechno není takové jak se na první pohled zdá :D A teď mi řekněte jestli to dobře chápete ? .... jak říkám, tenhle film je vážně promyšlená delikatesa :)
inc
A hlavní příčinou je právě příběh! Příběh, který začíná velmi komorně ale skončí opravdu fantasticky a ve výsledku vlastně taky komorně :D Jde opravdu jen o bandu lidí, kteří se pokouší o sšeft, kterej je nakonec může stát i život. Příběh je prostě naprosto parádní. Nikdy se nenudíte, nikdy nemáte pocit, že to drhne a každá scéna má svůj osobitý význam. Ať už jde o akci, vtipné pasáže či smutné flashbacky do minulosti. Vše je tak, jak má být ... a dohromady to je neuvěřitelné!
Samozřejmě na tom mají podíl i herci. Leonardo DiCaprio předvádí, že od dob uslzeného Titanicu skutečně zvážněl a zmužněl - jeho projevy a scény jsou to nejlepší ve snímku. Stejně jako Joseph Gordon-Levitt, který je tak moc podobný Heathu Ledgerovi, že by si mohl z fleku zahrát Jokera ve třetím Batmanovi. On osobně mě z herců překvapil nejvíc. Ellen Page známá ze třetích X-menů nebo z Juno, je neuvěřitelně mladá, nevinná a přesto ji to všechno uvěříte. Do hereckého orgasmu bych zařadil ještě třeba takového Kena Watanabeho, který je opravdu - pan herec! A těch skvělích jmén tam je ještě mraky ... prostě casting vyšel na jedničku!
inc
Dále bych vyzdvihnul úžasné nápady ve filmu. Tím mám namysli úžasné trikové hrátky z ohýbaním města, kde jsem vážně měl pocit, že se nakláním a hazí mi to ze žaludkem :D. Stejně úchvatná je scéna s levitujícím Levittem, který v hotelové chodbě předvádí vzdušné souboje. Podobně na tom závěrečná hodina, kdy se celý okamžik vlastně děje jen několik vteřin skutečného času. První sen - padající auto, druhý sen - už zmiňované levitující hotelové chodby, třetí sen - zasněžená hlavní základna s trezorem a konečně čtvrtý sen, který se nazývá absolutní pustina. A dámy a pánové - v pustině bych nikdy nechtěl zůstat ... nebudu už takhle nic prozratovat neboť bych vám zkazil překvápko :)
Nakonec bych dodal, že sountrack je neuvěřitelně mrazivý a husí kůži jsem už dlouho takhle nepocítil. Od Zimmera se to ale dalo čekat ... prostě špička dotažená do absolutního konce!
inc
Jediné co mě trošku mrzelo bylo, že více nerozvedli svět ve snu, ve kterém by se toho dalo udělat ještě mnohem více ... a taky ten sakra napínavě, otevřený konec! :D