Recenze - Predátoři

15. srpna 2010 v 21:09 |  Recenze
Tak sice se zpožděním ale přeci jen jsem se dokopal k recenzi na nové Predátory :) brzy očekávejte recenzi na Počátek :)
P
Predátor ... tenhle snímek z roku 1987 snad každý filmový fanda moc dobře zná.Především díky skvělému Arnoldu Schwarzeneggru, který z atmosférického a mimozemského filmu vytvořil naprostý kult, který je i v dnešní době vysoce oceňován.Ano ...je to kult, který se jen tak snadno nedokáže znovu natočit, neboť tehdejší doba, atmosféra a celkový koncept byl originální jako málo co.Bylo to zkrátka nemožné, aby se něco takového zopakovalo. A že se to zkoušelo ... především pokračování s příznačným jménem Predátor 2 , který ovšem dojel na tom, že hlavní roli nezopakoval Arnie ( namísto něj se dostal Danny Glover)a na to, že se děj přesunul do města, které je přeci jen méně atraktivní jako džungle. Zkrátka ... nebylo to už ono. Po několika letech vzniknul ještě Vetřelec vs. Predátor, který byl ovšem hrozně tupý a dojel na scénář, pčehnanost a obludné hovadiny typu - Predátot se spřátelil s člověkem a podobně. No a o sračce jménem Vetřelec vs. Predátor 2 se raději nezmiňuji .... takže ... jak dopadlo další pokračování?
p
No ... pokračování to není v přímém slova smyslu. Děj se sice posunuje dál - navazuje na jedničku ( což je logicky nejlepší volba) ale už od prvního záběru vám je jasné, že se to nesnaží prvnímu Predátorovi konkurovat - ba naopak .... tenhle snímek je jedna obrovská pocta originálu. A to doslova. Producent Robert Rodriguez( režisér série Spy Kids, Desperada, Grindhouse a Sin city) a jeho komorní režisér Nimrod Antal(Motel smrti, Ozbrojení a nebezpeční) se sami dušovali jak milují původní film s Arniem ... říkali, že ten film zbožňují a v každém dokumentu zmiňovali, že se nesnaží o remake,lepší film či něco originálnějšího ... zkrátka řečeno - dělali ten film se vší láskou a se vší pokorou k prvnímu Predátoru. A světe div se ... ze všech nástupců dokázali udělat nejlepší film s Predátory od dob jedničky. Ano ... každičký záběr vám evokuje původní film, každý nápad vám vykouzlí úsměv na tváři a každičký moment, který odkazuje na Predátora vás potěší. A já jim smekám ... povedlo se to!
p
Příběh je klišé ale to jsme mohli očekávat. Partička nejlepších zabijáků byla násilně vyhozena z letícího letadla a první minuta filmu začíná jejich pádem do děsivé džungle. Tempo filmu je naprosto skvělé - postupně se setkáváte s dalšími postavamy a když už jsou všichni pohromadě - začne pravá jízda. Atmosféra filmu je fantastická ... muzika, různé zvuky, tajemno a strach,který cítíte je opravdu skvěle vypracován a postupně se do filmu úplně ponoříte. Upřímně jsem byl napnutej i přesto, že jsem věděl co v té džungli je! A za to jsem rád ... věděl jsem, že tam prostě budou Predátoři ale jsou nám tak pomalu představování, že máte pocit, že je vůbec neznáte. Prostě jsem měl stejný pocit jako z jedničky. Děj se později zkomplikuje, postavy začnou pomalu umírat a vy doufáte, že zrovna váš oblíbenec přežije :) .
No a Predátoři ... řeknu jediné - paráda! Jsou tři ...jsou vražední a stejně skvělí jako Predátor v jedničce. Zjistíte, že na své planetě mají i lovecké psy, zjistíte něco z jejich kultury, odškrtnete si postupně všechny známé fakta a nakonec se pousmějete nad "bahenní bitkou"

adrian
Jak vidíte ... film se mi moc líbil a to hlavně proto,že si s ním tvůrci vyhráli a že nám prostě podložili opravdovou poctu jedničky. Skoro jakoby se vrátili do dětských let a všechny skvělé složky co se jim s Arniem líbili vložili sem :) a výsledek je prostě skvělej. Hodně za to můžou i herci, kteří se opravdu ve svých postavách našli a skvěle je zahráli. Adrian Brody sice nebude druhej Arnold ale má to správné charisma, které jsem mu baštil :)
Osobně jsem moc rád, že film vydělal slušné peníze a tak se dočkáme druhého dílu. Přeci jen ... ten otevřený konec je dosti napínavý :) Takže ... pokud se vám líbila jednička ... je to jasná volba, už jen proto, že to jsou prostě Predátoři! :D
A proč ne, teda plný počet ? no ... přeci jen málo akce, někdy byli scény chaotické a mnohdy jsme mohli vytušit co se stane .... ve dvojce snad budou krvavější hody :) už teď se nemůžu dočkat :)

PS- ve scéně kde na Brodyho míří asi 15 zaměřovačů(obrázek nad textem) - bylo to jen v traileru, ve výsledném filmu na něj míří pouhé tři :)

PREDÁTOŘI - 85%