Recenze(mini) - Shrek:Zvonec a konec

13. srpna 2010 v 13:04 |  Recenze
Jo vím,že jsem se dlouho neozval... byl jsem ještě na další tři dny pryč a neměl jsem vůbec čas nic na blog dávat.Takže dneska v rychlosti menší recenze na Shreka,zítra snad na slíbené Predátory a poté na Počátek :)
Shrek4
No ... Shrek je jistě fenomén a jeho jméno zná každý moc dobře, obzvláště první dva díly byli velmi povedené,svěží a originální jenže pak přišel katastrofální Shrek Třetí a všem bylo jasné,že dojná kráva přestává dojit :) Ano,přiznejte si to ... třetí díl byla už jen nudná slátanina,které předchozím snímkům nesahala ani po kotníky.A bylo to zklamání ... takže...co přinesl "finální" díl?

Naštěstí to dopadlo líp,než jsem doufal.Bál jsem se,že se bude opakovat problém trojky ale naštěstí se tvůrci spolu se scénáristy vzchopili a přivedla naposledy Shreka takového,jakého ho máme rádi.Je sice pravda,že na geniální dvojku to nemá ale myslím,že se snímek povedl.
Příběh je sice klišé a připomene vám jedničku jenže o tom to právě je.Ano,největší silnou stránkou čtvrtého Shreka jsou odkazy na první díl.Shrek se musí znovu spřátelit s oslíkem(který ho nepoznává)kocourem "bez bot"(který ztloustnul) a s Fionou(která je v čele zlobřího odboje).Shrek je v nové realitě díky kouzlu,které ho na jeden jediný den udělalo zlobrem jak má být,neboť ho nebavil stereotypní a nudný život klidného zlobra a otce v jednom.Později si samozřejmě všechno uvědomí a nebude překvapením,že to skončí šťastně ale to vůbec nevadí,neboť jak už jsem řekl - je to ten starý,dobrý Shrek se vším všudy.
Shrek4
Ve fimlu je spoustu nápadů a kopec srandy,kdy jsem se vážně musel rozesmát a to se nestává často :) Hudba kopíruje předešlé momenty a nenabízí nic převratného ale přesto do filmu pasuje a nenarušuje jeho plynutí.Stejně tak se mi líbil i český dabing,který se dle mého povedl ale to bývá u animáků skoro vždy(kromě TMNT a číslo 9).No,závěrem bych jen řekl,že pokud se vám Shrek líbí tak určitě budete spokojeni,ba dokonce ...možná vám bude líto,že se "zřejmě" nedočkáme dalšího dílu.Letos je u mě Shrek sice na třetím místě v animácích(První Toy Story 3 a druhá Jak vycvičit draka) ale přesto se jedná o skvělou zábavu,která pěkně finišuje sérii,kterou jsme si tak oblíbili.Nedělá ji ostudu a to je důležité .... povedlo se to.

Shrek:Zvonec a konec - 75%