Recenze - Kick-Ass

17. května 2010 v 20:21 |  Recenze
Tak jak jsem slíbil,další recenze - tentokráte jsem byl minulý týden na premiéře filmu Kick-Ass.Zítra jdeme do kina na nového Robina Hooda takže taky očekávejte v bližších dnech nějakou tu recenzi :)

Ani nevím jestli o tomhle filmu mám něco na úvod říct. Jelikož se jedná o neskutečná mišmaš různých žánrů a celkově je film jen obrovský balík všeho co třeba já osobně na filmech miluji Ale myslím,že stojí za řeč abych trošku odhalil situaci kolem vzniku filmu.

Kick ass
Matthew Vaughn je dobre chlápek a hlavně velmi originální a osobitý režisér. Natočil sice jen dva snímky - Po krk v extázi a originální fantasy Hvězdný prach a ikdyž šlo o filmy kritiky velmi ceněné a publiky milované,tak mu zkrátka ne a ne vydělat. Podobně se všechna studia bála investovat své peníze do filmu,který si Vaughn vysnil.
Jednalo se o jeden z nejuznávanějších komiksů poslední doby - Kick-Ass. Byl tu však háček a to ten,že námět je naprosto brutální(krev stříká a hlavy padají),nehorázně vulgární (samé fuck) a přitom vtipný až na půdu.Dělá si vlastně ze všeho srandu ale přitom bere téma hrozně vážně. Na tohle by prostě nikdo normální nepřišel. A tak sním vykopli dveře....jenže Matthew se nevzdal a za své vlastní prachy se pustil nezávisle do natáčení - 30milionů nahrabal kde se dalo a rozjel kamery....
Poté pustil materiál na Comic Conu ( jeden z největších amerických veletrhů věnující se filmovým peckám) a studia se div nepopralo o to,aby získala film pod své křídla. A vyhrálo studo Lionsgate ( jehož největším trumfem na trhu je nepřemožitelná série Saw). Přidali prachy do marketingu a filmu dali oficiální datum - takže? Jak se s tím Matthew popral? KUREVSKY DOBŘE!!! I přes to,že námět je těžko sfilmovatelný tak se mu to povedlo na jedničku.

kick ass
Dave si jednoho krásného dne řekne - proč se lidi neoblečou do kostýmu a nebojují se zločinci,když tolik milují superhrdiny? Na to mu kámoši odpoví,že proto,že by ihned dostali do držky. Ale Dave se nevzdá. Koupí si neoprén,nacvičí drné pohledy,vezme dva obušky a vydá se do ulic. Jenže jeho první boj dopadne katastrofálně( to,že se mu vysmějou bylo to nejmíň bolestivé-ale ten kostým směšnej fakt je :D), - vražený nůž do hrudi,spousta krve a zlomené kosti.... říkáte si..docela silná káva? To je nic proti tomu co se tam děje později...tady si člověk uvědomí,že ten film sere na všechny pravidla,která jsou ve filmu dána. Tenhle film má koule!

A hlavně- má jeden obrovský klad - skvělé postavy. Kick-Ass neboli Nářez je typickej kluk,skoro jako každej z nás. Blbeček,který si mastí při myšlenkách na učitelku a žije ve svým uzavřeným světe. Není příliš oblíbený, je to srábek a vyhejbá se problémům. Jenže když se mu jednoho dne podaří ochránit zmláceného chlapíka,stane se z něj místní hrdina. Hit-Girl a Big Daddy ( Zabíjačka a Taťulda) je rodinné duo k pohledání - otec střílí do své dcerky aby zkoušeli neprůstřelnou vestu,kupuji ji k narozeninám nože a zbraně a vlastně celý její život byl odjakživa jen výcvik do boje. A že se jim to vyplatí :). Mezi těmi dvěma se mi hrozně líbil ten vztah otce a dcery. Jejich rozhovory,jejich pohledy...zamilujete si je.
Čtvrtej do party Red Mist(Zuřivec)je tak trochu jinej než ostatní. Nechci nic prozrazovat ale myslím,že si ho moc neoblíbíte.
Postavy jsou prostě super...kdyby tam chyběla jediná z nich - bylo by to na hovno :).
ka
Ale zpět k věci.Zpět k jádru filmu. Má totiž něco vyjimečného. Sakra lidi, v jakým filmu jste viděla borca co se snaží na telefonním sloupu zachránit kočku a když mu to nejde tak ji přímo do ksichtu vyfuckuje a spadne dolů na zadek? Kde jste viděl malou holku postřílet partu mafiánů za doprovodu dětské písničky a prosekaných končetin? Kde jste mohli naposled vidět obří mikrovlnou troubu,kterou vlastní hlavní záporák - skvěle hrající Mark Strong(Sherlock Holmes,Robin Hood) kde se přímo v ní usmaží týpek z mafie? Kde jste mohli vidět hrdinu,kterej se rozbíhá přes střechy a před skokem si svůj čin rozmyslí?Kde ste viděli nehorázně brutální mučení,kde vás mlátí boxerem,železnou tyčí a pak vás zapálí? Kde jste mohli vidět fim,kterej si nehraje na slaďárnu a buší do vás jednu peckoidní scénu za druhou? Sakra!! JE to nářez! OD začátku do konce jsem to hltal a nemohl se přestat nabažit. Sál se smál,lidi pokřikovali a fandili hrdinům jako nikdy jindy. Ten film má srdce,má svou ideu a má to co chceme.... ORIGINALITU!Každá scéna má něco do sebe,pokaždé je,na co se dívat...každá scéna chrlí jedno eso za druhým a vy si pořád říkáte - jak je to možný?! Tak dlouhou jsem se ještě nebavil!
A že ironie a nadsázka kape z celého filmu jde poznat hned...na tom,celej film stojí...
ka
A scéna ve skladišti je naprosto úžasná,předčí vše - co jsem si kdy přál. Úžasná scéna s perfektně zvolenou muzikou ( zremixovaná ze sountacku Sunshine) úžasné emoce,úžasné herecké výkony a nekompromistní nářez!!!
Jinak je tam pár odchylek od komiksu a ne vždy k lepšímu ale to vůbec nevadí! Je to pecka!je to nejosobitější a nejnářezovější film co jsem letos viděl! Všichni povině do kina!!! Já bych si to dal hned znovu!! Omlouvám se,že tak ujíždím ale dostalo mě to. I týden po shlédnutí mám každou pasáž v mozku a opakuju si to stále dokola. Smutné scény,vtipné scény,brutální scény...Zamiloval jsem si to. JE TO NÁŘEZ!

KICK-ASS - 100%