Recenze - Sherlock Holmes

12. dubna 2010 v 19:06 |  Recenze
A dnes první příspěvek do rubriky Recenze.
Jak už název vypovídá, budu zde recenzovat neboli hodnotit filmy, které jsem viděl... všechny mé pocity a názory jsou jen mé takže se podle mě nemusíte řídit, jelikož ne vždy jsem spravedlivý Ze začátku tu budou čtyři recenze filmů na kterých jsem byl letos v kině...první z nich je Sherlock Holmes ( momentálně by už měl někdy brzy vycházet na DvD jelikož premiéra byla v lednu) Na druhý film - Percy Jackson : Zloděj blesku se můžete těšit ještě do konce tohohle týdne..
SH
Sherlocka zná snad podle jména každý. Ať už to jméno slyšel díky starým filmům, nebo o něco povedenějším seriálům, nebo snad dokonce z knižní předlohy Arthura Doyla. Ovšem každý si jej mohl až do dnešní doby vybavovat jako nudného postaršího detektiva, který dokázal tak nanejvýš čudit dýmku, hladit si knír a hodiny prokecat nad svými teoriemi. To se však z příchodem nového Sherlocka Holmese změnilo... je akčnější, vtipnější a dobrodružnější...
SH

Film má na starosti režisér a bývalý manžel Maddony - Guy Ritchie , který měl na kontě prozatím jen pár menších filmů, které díru do světa vážně neudělali, což byla někdy škoda - viz Rocknrolla.
Ritchie se svého prvního " většího" filmu ( rozpočet 90 milionů dolarů) chopil po svém syrovém a tvrdém stylu a udělal s Holmese úžasnou podívanou. Mluvím především o skvělém vyobrazením Londýna, který je přesně takový jako ho ve svých knihách Sir Arthur Conan Doyle popsal - tedy pochmurný, nebezpečný a temný. S každé uličky se vyvaluje kouř, všude samej kanál a lidé chodí v ošoupaných hadrech... to vše dokresluje úžasnou atmosféru. Hudba je na tom podobně. Skladatel Hans Zimmer dokázal vyšťavit opravdu silné hudební podkresy a když do bojové sekvence hodil irskou lidovku zamrazí vám v zádech a nadšeně jucháte.
SH
Film má však jedno velké eso v rukávu. Jedná se o herce, kteří jsou prostě bravůrní! Jak Robert Downey Jr. ( Iron man, Tropická bouře) v roly Sherlocka , tak Jude Law ( Prázdniny, Slídil, Repo man) v roly věrného společníka Watsona. Tohle herecké duo dokázalo mezi sebou vytvořit takové pouto, že jim každou scénku a každý čin naprosto žerete. Takže pro oba velký potlesk! A neztratil se ani Mark Strong v roly padoucha...
SH
Film skvěle odsýpá, jedna vtipná scéna, nahrazuje druhou a když už si myslíte, že film ztratí tempo tak vás vyvedou s omylu akční sekvence. Ty jsou natočeny s lehkostí a jistou komičností ale filmu to jedině prospělo. K závěru mohu ještě pochválit skvělé Sherlockovi momenty při plánování útoku ( vše se zpomalí, Sherlock začne odříkávat kroky v karate a pomalu jako v matrixu vše naznačí - např - " kulhá na levou nohu, rána do kolena ho položí , poté se všechno vrátí na začátek a rychlou sérií úderů splní vše co si naplánoval předtím)
Vím...blbě to zní ale ono to nejde ani pořádně vysvětlit ... to musíte vidět. Konec snímku je překvapivý a osobně jsem rád, že to končí otevřeně. K tomu film vydělal neskutečněj balík ( přes 514 milionů dolarů) a tak se můžeme již příští rok těšit na druhé pokračování... já ho uvítám s otevřenou náručí!
PS - doporučuji originální verzi s českými titulkami... Robertův hlas je nenahraditelný.

Sherlock Holmes - 90%